rok 2000 ⇓
Počátkem roku 2000 požádali někteří nájemníci z domu č.p. 693-694 Městskou část Praha Čakovice o sdělení jak bude dále postupováno v privatizaci bytového fondu v Čakovicích. Rada městské části a později zastupitelstvo dne 14.6.2000 na svém veřejném zasedání schválilo záměr privatizace dalších budov (viz. privatizace bytových domů). S tím, že tento záměr podléhá schválení zastupitelstva hlavního města Prahy. Po zjištění této skutečnosti byla svolána schůzka všech nájemníků 19. června a nájemníci tak byli bezprostředně informováni.
V srpnu byl vypracován znalecký posudek na uvedenou nemovitost a v září předán na bytový odbor úřadu Městské části. Nebylo možné dozvědět se, jaká je výsledná cena a jaká bude kupní cena.
V důsledku jistého sporu ve vedení Městské části a pozdějšímu odvolání starosty a místostarostů celý tento proces byl pozastaven. Po uklidnění situace v zastupitelstvu byl záměr privatizace postoupen k posouzení Magistrátu hlavního města Prahy a ten na svém zasedání 27.2.2001 tento záměr schválil.
Nájemníci byli bytovou správou vyzváni, aby předložili své nájemní smlouvy či dekrety k uvedeným bytům a vše uvedli ve správnost.
Městská část Praha Čakovice nám nájemcům č.p. 691-692 zaslala dne 19.4.2001 výzvu s tím, abychom v rozhodovací době 60 dnů zvážili, zda za podmínek uvedených v materiálech k prodeji nemovitosti využijeme svého předkupního práva. V případě, že oprávnění nájemci platící nájemné v bytech, jejichž součtová plocha bude větší než 50 % plochy všech bytů v domě se rozhodnou pro koupi domu, musí do konce rozhodovací doby 60 dnů zaslat svou společnou žádost doporučeným dopisem na úřad městské části v Praze Čakovicích bytový odbor a správa budov.
žádosti je zapotřebí uvést jméno a příjmení s označením bytu u té které osoby, která má o koupi nemovitosti zájem a souhlas těchto osob se založením právnické osoby a jména dvou až tří osob, kteří jsou pověřeni za podepsané, oprávněné nájemce jednat. Podpisy musí být ověřeny.
rok 2001 ⇓
26.5.2001 (8.30 hod.)
Předběžné jednání a zjištění počtu zájemců o koupi nemovitosti, případně další zájemci, popřípadě výměna bytu.
Příprava stanov Družstva, kdo se bude podílet? Přihlášky do Družstva, stanovení zápisného, vstupní vklad, notářský zápis, otevření konta v Obchodní bance a rozpočítání ceny s balkónem a byt.
Omluveni: pani Kuklová, Holá, Holubová
Přítomni: pan Strnad, Borůvka, Borůvková, Pollák, Šubrt, Štefánik, Štefánik jun., Smrčková, Smrčková ml., Bendová, Benda, Milota, Krejčová.
Na této schůzce nebylo podle návrhu projednáno nic. Naopak vše vyvrcholilo v emoce. Byla učiněna výtka Pollákovi, že nepostupuje správně, že si vybírá jen některé byt k nějakému jednání – odmítnuto. Dosud nerozhodnutí nájemníci ke koupi nemovitosti využijí plně 60 dnů tak, jak dává tuto možnost „Výzva“. Bylo marné vysvětlování ,že čas je neúprosný. Největší a bouřlivý zájem byl o to, kdo bude platit za byty a jejich příslušné částky, které budou odmítnuty. Odpověď: „ Ti nájemníci, kteří založí právnickou osobu, tj. Bytové družstvo a ti příchozí, kteří vstoupí do Družstva od jinud. Další výtkou Pollákovi a Subrtovi bylo řečeno, proč nepostupovat, jako tři sousední domy – nový znalecký posudek a vše s tím související – nikdo neprojevil zájem ujmout se tohoto návrhu, tzn. vše zpracovat a předat Městské části Čakovice .
Další jednání bylo dohodnuto na čtvrtek 31.5.2001 v 18:00 s tím, že zájemci o privatizaci složí pravděpodobně zápisné v částce 2000 Kč a vstupní vklad v částce 6000 Kč.
Pozvánka
Na schůzi, která se koná 31.5.2001 v 18:00 s programem:
1. Zahájení, volba předsedy ustavující schůze (řídí nejstarší z přítomných)
2. Stanovení základního kapitálu, určení členského vkladu a volba správce vkladu
3. Schválení stanov Družstva
4. Volba představenstva Družstva.
Schůzí svolává přípravný výbor ve složení. Karel Milota, Zdeněk Šubrt a Jan Pollák.
Stanovy Družstva
Stanovy Družstva byly vypracovány podle Obchodního zákoníku platného pro rok 2000. Tyto stanovy však musely být v důsledku novelizace Obchodního zákoníku upraveny tak, aby odpovídaly roku 2001. Stanovy byly posuzovány několika právníky a bylo doporučeno jejich zpracování tak, jak budou předloženy na schůzi 31.5 .2001 (veškeré tyto konzultace a celkové zpracování stanov bylo provedeno bezúplatně).
31.5.2001 (9.00 hod.)
Na schůzi se dostavili: paní Holubová zastoupená panem Zindulkou, pan Strnad, pan Pollák, pan Šubrt, paní Holá pan Benda, pan Milota, paní Smrčková paní Kuklová, pan Borůvka, pan Štefánik
Uvedeni se stali zakladateli Bytového družstva Kysucká 1. Všichni uvedeni zaplatili vstupní vklad v částce 6000,- Kč, zápisné 2000,- Kč. Následovala volba členů představenstva a revizní komise a souhlas se Stanovami. Do představenstva byli navrženi pánové: Borůvka, Pollák, Šubrt. Do revizní komise pak: pan Milota, Benda, paní Kuklová. Členové navrženi do představenstva si na své schůzce zvolí předsedu, místopředsedu a člena představenstva, rovněž tak revizní komise.
Následovala volná debata a názory na to, jak naložit s dvanáctým bytem (Krejčových), zda doporučit výměnu či rozpočítat mezi ostatní uchazeče o privatizaci.
20.6.2001 (18.00 hod.)
Uskutečnila se volba představenstva (viz. zápis ze zasedání představenstva). Předsedou byl zvolen Jan Pollák, místopředsedou Antonín Borůvka a členem představenstva Zdeněk Šubrt. Rovněž byl určen správcem vkladu Jan Pollák.
13.7.2001 (18.00 hod.)
Seznámení přítomných co nového od 31.5.2001.Vybrané vstupní vklady a zápisné byly uloženy na krátkodobý vklad do spořitelny.
⇒ 12.6.2001 se uskutečnila návštěva právníka ke konzultaci před návštěvou notáře. Bylo nutno stanovy Družstva sepsat pomocí programu Word a následné nahrání na disketu a převedení do T-602 včetně tisku – náročný požadavek notáře.
⇒ 19.6.2001 navštívili pánové Milota, Šubrt, Pollák notáře pan Koubu za účelem provedení notářského zápisu o ustavující členské schůzi a schválení stanov.
⇒ 20.6.2001 byla panu Koubovi uhrazena částka 6000 Kč.
⇒ 29.6.2001 výběr peněz ze spořitelny v Čakovicích. založení účtu u Obchodní banky pro složení základního kapitálu 54 000 Kč. Po složení uvedené částky jsme obdrželi potvrzení pro účely Rejstříkového soudu v Praze.Podání žádosti o zápis do Obchodního rejstříku.
⇒ 18.6-4.7.2001 byl projednán radou Městské části Čakovice náš zájem o koupi domu (viz. dopis).
⇒ 13.7.2001 proběhlo ústní jednání na Městské části Čakovice za účasti pana Šubrta, Polláka, paní Samkové a paní Kubrové. Bylo domluveno , že po provedené registraci bytového družstva a všech náležitostí s tím souvisejících dojde návrh kupní smlouvy a znalecký posudek.
⇒ v červenci byly provedeny ve sklepních prostorech a prádelně úpravy týkajících se opadané omítky.
⇒ 16.7.2001 pokračování schůze z 13.7. s tím, že byla provedena rekapitulace dosud provedených prací. Byl vysloven souhlas. Pan Krejča se doposud nevyjádřil k výměně bytu, která mu byla nabídnuta. Při jeho odmítnutí bude nutné rozpočítat náklady na zbývajících 11 účastníků privatizace.
⇒ 19.7.2001 – nám byl předán originál znaleckého posudku a návrh kupní smlouvy.
6.9.2001 (18.00 hod.)
Seznámení s dopisem od Městské části a obdržení znaleckého posudku. Dům byl ohodnocen soudním znalcem p. Václavem Staňkem na 6 036 490,-Kč.
⇒ 19.7.2001 jsme obdrželi výzvu od rejstříkového soudu k doplnění naší žádosti k registraci o ověření dokladů všech funkcionářů Družstva od finančního úřadu, že nikdo z uvedených nemá žádné závazky (dluhy) a od ministerstva vnitra výpis z trestního rejstříku a přiložit Živnostenský list.
⇒ 10.8.2001 telefonicky oznámil pan Krejča, že uvažují o privatizaci a vstupu do Bytového družstva.
⇒ 10.9.2001 Obdrželi jsme usnesení Městského soudu v Praze o zápisu Bytového družstva do obchodního rejstříku.
3.10.2001
Bylo vyřízeno:
-Výpis z obchodního rejstříku,ICO – Městský soud v Praze
-Osvědčení o registraci DIČ – Finanční úřad pro Praha 9
-Živnostenský list – Správa a údržba nemovitostí – MČ Kbely
-Oznámení MČ o zápisu v Obchodním rejstříku
7.10.2001
Podepsána kupní smlouva : pí. Samková – starostka, J. Pollák – předseda, Judr. Krištof – místostarosta, A. Borůvka – místopředseda.
Cena kupní smlouvy byla stanovena podle pravidel které přijalo v minulosti zastupitelstvo MČ-Čakovice při první privatizaci. Vše podléhalo schválení Magistrátu hl. Města Prahy,který pro privatizaci bytového fondu určil za jakých podmínek lze toto uskutečnit a vydal k tomu závazný předpis. V něm je ustanovení, že je možné pokud zastupitelstvo rozhodne snížit odhadnutou cenu nemovitosti do 30% u staveb cihlových a do 60% u staveb panelových.
Náš dům je postaven technologii panelovou tipu T13 a tak byla možnost získat uvedenou slevu až 60%.
Bohužel náš argument. že se jedná o stavbu panelovou nebyl přijat z důvodu původního rozhodnutí zastupitelstva a byla nám poskytnuta sleva plných 30%. Tak jsme kupní smlouvu podepsali.
15.10.2001
Seznámení s podpisem kupní smlouvy. Byly nabídnuty k prodeji 4 domy, s následující nabídkou:
dům Něvská s č.p. 687 a 688 za 4 065 420.-Kč.
Doubravská s č.p. 689 a 690 za 3 922 510.-Kč
Kysucká s č.p. 691 a 692 za 4 378 030.-Kč
Kysucká s č.p. 693 a 694 za 4 119 950.-Kč
U nádraží s č.p. 682 a 683 za 4 978 240.-Kč
Rozdíl v jednotlivých cenách je odvozen z výpočtu výnosovou metodou. Na prodej přistoupili nájemníci v Něvské a Kysucké.
Příprava dokladů pro podpis všech smluv (elektro, teplo, voda,kanalizace).
Technická dokumentace přípojek inž. sítí.
10.12.2001
Příkaz ČSOB k úhradě 1 094 512 Kč,jako 25% splátku za nemovitost.
Trvalý příkaz na 54 725,30 Kč, jako doplatek ceny za nemovitost = platba 60 měsíců. Tím bylo zahájeno umořování dluhu k MČ Čakovice možno říci, že jsme spláceli bezúročnou půjčku.
18.12. 2001
Uzavřena pojistka u Kooperativy na 11 mil. Kč (7 990 Kč/rok).
Byla podepsána smlouva o dodávce elektřiny = prádelna,vstupy,sklepy a společné prostory. Bylo zajištěno zpracování účetnictví Družstva prostřednictvím firmy – Účetnictví bytových družstev s.r.o. Pšenčíková – 682/8,Praha 4 – ing. Opatrná.
Byla připravena smlouva na dodávku vody,dále smlouva na dodávku tepla a ohřev TUV. Připravena dokumentace pro platby a evidenční listy prostřednictvím SIPO.
Dále bylo dohodnuto,že výběr lednových splátek podle stávajícího rozpisu bude v neděli 6.1.2002.
Projednána otázka úklidu uvnitř a vně objektu (kontejner).
Přístup cizích osob a pochůzka těchto osob po domě z hlediska bezpečnosti (zamykání).
rok 2002 ⇓
6.1.2002 (9.00 hod.)
Bylo vybráno nájemné a splátka podílu za nemovitost a služby za měsíc leden,podle rozpisu.
16.2.2002 (9.00 hod.)
Členská schůze. Projednána účetní závěrka 2001,doplnění stanov BD,informace o platbě za teplo,ohřev studené vody pro teplou,platba za odvoz odpadků,úklid domu a jeho okolí.
Byla uctěna památka za zemřelého pana Zdeňka Šubrta.
Návrh na doplnění představenstva-samostatný zápis o volbě.
Paní Věra Holubová oznámila,že své členství převádí na vnuka pana Borise Zindulku.
Byl podán návrh návrh aby představenstvo bylo doplněno o paní Věru Šubrtovou a pana Borise Zindulku po dotazu zda jmenovaní splňují zákonné podmínky a jejich kladné odpovědi se přistoupilo k hlasování. Paní Věra Šubrtová se vzdala jmenování a v hlasování se pro pana B. Zindulku vyslovilo 11 členů,1 se zdržel,tím bylo představenstvo doplněno,
V diskuzi bylo hovořeno o úklidu půdy,odstranění nefunkčních televizních antén,zrušení a demontáži staré pračky,zakoupení sekačky na trávu. Všichni byli seznámeni v případě havarie TUV a vody,kde se nachází příslušné uzávěry. Bylo vyhověno manželům Krejčovým a schválen splátkový kalendář na dlužnou částku.
16.3.2002 (9.00 hod.)
Schůze se zúčastnil zástupce Komerční banky aby vysvětlil možnost stavebního spoření pro BD, po zjištění,že někteří členové již stavební spoření mají uzavřené není možné jiné pojištění uzavřít.
Byla schválena účetní závěrka 2001.
28.7.2002 (9.00 hod.)
Bylo oznámeno rozhodnutí Městského soudu v Praze,že pan B. Zindulka byl zapsán jako člen představenstva BD. Problém s odvozem komunálního odpadu řešení zda budeme mít samostatný kontejner či bude společný i pro sousední BD. Bude projednáno. MČ Čakovice
předala závěrečné vyúčtování jednotlivým členům BD. Je požadavek do roku 2005 osadit
radiátory termostatickými ventily a měřiči odebraného tepla, bude projednáno s PRE a případná změna topné křivky. Do konce roku bude provedena výměna stoupaček rozvodů vody a osazení vodoměry studené a teplé vody.
20.10.2002 (9.00 hod.)
Provedena kontrola platby nákladů inkasem, rozhodnutí o výměně stoupaček, kdo bude požadovat rozvod i v bytě projedná si sám s firmou (a sám si ji uhradí), jinak bude vše napojeno na stávající rozvod a opětné obezdění bude hrazeno z fondu oprav. Bylo domluveno,že odbourání k přístupu potrubí provedeme svépomocí.
28.12.2002 (9.30 hod.)
Bylo předloženo vyúčtování za stoupačky, stav vodoměrů-odečet, poplatky za komunální odpad-společný kontejner, rozpis plateb na 2003, předložen plán investic na rok 2003- výměna vchodových dveří-provést elektroinstalaci od hlavního rozvaděče do jednotlivých bytů termín březen-duben 2003- zadat vypracování projektové dokumentace na rekonstrukci rozvodu ústředního topení včetně osazení termostatickými ventily a měřiči odebraného tepla.
rok 2003 ⇓
21.3.2003 (9.00 hod.)
Projednána účetní závěrka-vyúčtování v květnu.
Oznámení na změny členství v BD a to:
pí. Kuklová na Jiřího Kuklu, p. Krejča na Ing. Marcelu Pavelkovou, pí. Štefániková na Antonína Štefánika, pí. Šubrtová na Kateřinu Kožuchovou.
V průběhu jarních měsíců byly vyměněny vchodové dveře, provedena rekonstrukce elektrorozvodu k jednotlivým bytům včetně přesunutí elekroměrů do přízemí,rozvod v chodbách a sklepních kójích, zednické práce- začištění rozvodů. Dále byly vyměněny uzavírací ventily ústředního topení, termostatické ventily a měřiče odebraného tepla, vymalování všech prostor budovy.
rok 2004 ⇓
V tomto roce byl poměrně klid, vše fungovalo bez problémů, byla opravena střecha v místech zatékání, byla zahájena jednání s dodavateli na výměnu oken/některá okna netěsnila-pohyb záclon/ s tím,že k výměně přistoupíme v roce 2005.
rok 2005 ⇓
29.1.2005
Odečty tepla bude provádět firma THERM a.s..Doplněn požadavek Městského soudu v Obchodním rejstříku.
Hlavním bodem bylo projednání výměny oken, financování a výběr firmy.
Vzhledem ke splácení MČ Čakovice za dům bylo dohodnuto: demontáž, montáž oken.
Zednické začištění,odvoz starých oken a suti bude hrazeno z fondu oprav. Vlastní okna si uhradí každý člen z vlastních prostředků včetně montáží žaluzií. Tato dohoda byla odsouhlasena a příslušná částka bude uhrazena na účet BD u ČSOB.
Z došlých nabídek byla vybrána firma CHADIMA za cenu 515 654,00 Kč. S tím, že okna budou v pětikomorovém provedení profilu Trokal kování Rotos s mikroventilací a bezpečnostním kováním,zasklení U=1,1 W/m2.
Výměna byla dokončena v dubnu, okénka ve sklepích v červenci.
rok 2006 ⇓
V červnu byla splacena poslední splátka MČ Cakovice- osvědčení o zaplacení kupní ceny nemovitosti, podán návrh na výmaz zástavního práva a předkupního práva z katastru nemovitostí,
Projednán plán investic na rok 2007 /nová střecha, zateplení budovy/. Po seznámení se s předběžným rozpočtem který vypracoval Karel Pollák na oba záměry bylo rozhodnuto: střecha, svody a hromosvod bude uhrazeno z fondu oprav a na zateplení se vezme. úvěr v částce 1 200 000 Kč. Toto bylo odsouhlaseno a byla schválena výběrová komise ve složení: Antonín Borůvka,Ing. Marcela Pavelková, Boris Zindulka, Jan Pollák.
Komise dostala souhlas k výběru firem a k jednání s ČSOB.
Pan Zindulka informoval o využití dříve instalovaného rozvodu pro příjem televizního signálu a jeho zapojením,provede osobně-odsouhlaseno.
rok 2007 ⇓
Z došlých nabídek komise vybrala pro střechu firmu Žabka a zateplení firmu Moravec-Cikánek. Banka upravila úvěr na 1 080 000Kč.
Zahájení pokrývačských prací začaly 23.1.2007 krytina Bramac se zárukou 45 let, svody měděné do výše 3m svody plastové rozpočet 612 000 Kč. Dokončeno v březnu, celkem příznivá zima, žádný sníh ani déšť.
29.3.2007 podepsána bianko směnka na částku 1 080 000 Kč ČSOB.
Květen zahájena práce na zateplení dokončeno v červenci. Průběh zachytil p. J. Pollák na »snímcích«.
Poslední splátka úvěru 24.4.2012. Vrácení bianko směnky 27.4.2012.
Veškeré práce byly sledovány stavebním dozorem a nedošlo k žádnému pracovnímu úrazu.